Ny workflow-handling: Valider og formater telefonnumre automatisk

Industri
Alle B2B brancher
Bruges af:
CRM brugere, Data Managere, Marketing, Salg, Service
Krævet licens
Professional Customer Platform, Enterprise Customer Platform, Marketing Pro, Marketing Enterprise, Marketing+ Pro, Marketing+ Enterprise, Ops Pro, Ops Enterprise, Sales Pro, Sales Enterprise, Service Pro, Service Enterprise, Smart CRM Professional, Smart CRM Enterprise
Vi er glade for at kunne annoncere en ny, dedikeret workflow-handling, der gør det muligt automatisk og i bulk at rense jeres telefonnumre.
Rent og præcist telefonnummerdata er kritisk for moderne B2B-virksomheder. Uden valide data er det svært at opretholde effektiv kommunikation og sikre høj datakvalitet i jeres CRM. At skulle rense tusindvis af telefonnumre manuelt på tværs af jeres records kan være utrolig tidskrævende, især hvis urent data allerede er blevet importeret og har akkumuleret sig over tid i CRM-systemet.
Ved at opsætte et workflow til automatisk rensning af jeres telefonnumre, kan I sikre, at telefonnumrene har et gyldigt format (den internationale E.164 standard) og endda opsætte en standard landekode, der automatisk tilføjes til numre, der mangler den.
Denne workflow-handling kan med fordel kombineres med valideringsregler for telefonnummer-properties i CRM, for at sikre, at telefonnumre indtastes i et gyldigt format fra starten, samtidig med at I får mulighed for at rydde op i historisk telefonnummerdata.
Denne nye handling findes under Automation > Workflows.
I kan tilføje denne handling til et nyt workflow eller redigere et eksisterende. Vælg en trigger for jeres workflow.
Når I vælger en handling, søg efter “Formater og valider telefonnummer” under CRM-handlinger. Vælg den telefonnummer-property, I ønsker at formatere og validere.
Som en valgfri indstilling kan en standard landekode bruges til at validere numre uden en landekode. Hvis nummeret er gyldigt med den tilføjede landekode, vil den blive gemt.
Ligesom den eksisterende “Formater data”-handling, vil denne handling validere inputtet som et telefonnummer, men det vil ikke automatisk blive gemt på recorden. For at gemme det formaterede og validerede telefonnummer, skal I tilføje en “Rediger record”-handling. Vælg den samme property til redigering, som I valgte i “Formater og valider telefonnummer”-handlingen. Når I vælger en værdi, skal I vælge “Handling outputs” som jeres datavariabel og derefter vælge “Parsed phone number output”.
Denne funktion er tilgængelig for brugere med følgende licenser:
- Professional Customer Platform
- Enterprise Customer Platform
- Marketing Pro
- Marketing Enterprise
- Marketing+ Pro
- Marketing+ Enterprise
- Ops Pro
- Ops Enterprise
- Sales Pro
- Sales Enterprise
- Service Pro
- Service Enterprise
- Smart CRM Professional
- Smart CRM Enterprise