Skip to content

Opdag kunderejsens mest almindelige stier med Customer Journey Paths

2775

Industri

B2B

Bruges af:

Marketing, Salg, Service

Krævet licens

Marketing Enterprise, Sales Enterprise, Service Enterprise

Som marketingchef i en B2B-virksomhed ved jeg, hvor afgørende det er at forstå, hvordan vores leads og kunder interagerer med vores brand. At kunne visualisere og analysere kunderejsen er nøglen til at optimere vores marketingindsats, forbedre kundeoplevelsen og i sidste ende drive vækst. Derfor er jeg begejstret for at kunne dele en ny feature i HubSpot, der gør netop dette endnu nemmere og mere intuitivt: Customer Journey Paths.

Hvad er Customer Journey Paths?

Customer Journey Paths er en ny funktion i HubSpot, der automatisk afdækker de mest almindelige stier, som leads og kunder tager i deres interaktion med jeres brand. I stedet for manuelt at skulle kortlægge hver enkelt potentiel vej, identificerer HubSpot nu de top-flows i jeres kunderejse baseret på et start- eller slutpunkt, I definerer.

Hvorfor er det vigtigt?

Denne feature revolutionerer måden, vi forstår kundernes bevægelse gennem vores tragt. Journey Paths fremhæver de mest frekvente trin før eller efter en defineret fase, hvilket giver jer mulighed for hurtigt at spotte flaskehalse (drop-offs), identificere vigtige milepæle eller opdage de mest konverterende stier. Denne indsigt er uvurderlig for at optimere jeres marketing- og salgsstrategier.

Feature'en tilbyder to primære analysemodeller:

  • Top paths before this stage: Se, hvordan leads eller kunder typisk ankommer til et bestemt nøgleresultat eller en fase.
  • Top paths after this stage: Opdag, hvad der sker, efter en lead eller kunde har nået en vigtig milepæl i jeres rejse.

I har også fleksibilitet til at tilpasse analysen ved at kontrollere, hvor mange trin der inkluderes i analysen, samt hvilke specifikke hændelser der skal indgå i stien (konfigureres via indstillinger).

Hvordan fungerer det?

Det er ligetil at komme i gang med Customer Journey Paths:

  1. Gå til Rapportering > Rapporter.
  2. Klik på Opret rapport, og vælg derefter Customer Journey-rapporter.
  3. Vælg en rejsetype: Kontakt, Aftale eller Ticket.
  4. Klik på Tilføj ny fase.
  5. I venstre panel vælger du Journey Paths (Pathfinder).
  6. Vælg, om du vil vise top-stier før eller efter den valgte fase.
  7. (Valgfrit) Tilpas hændelser og antal trin i Indstillinger.

Hvem har adgang?

Denne kraftfulde analysefunktion er tilgængelig for brugere med følgende licenser:

  • Marketing Enterprise
  • Sales Enterprise
  • Service Enterprise

Customer Journey Paths er et værdifuldt værktøj for enhver B2B-virksomhed, der ønsker en dybere forståelse af kundeadfærd og ønsker at optimere deres tragt baseret på data. Jeg opfordrer jer til at udforske denne nye feature og udnytte potentialet til at skabe mere effektive og kundeorienterede strategier.